Mamma och jag och Camilla

Ja, nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här..
Men det struntar jag i!

Denna helg som var, var min mamma och hennes kompis Camilla i New York. De hade bokat hotell i NYC och bodde där från måndag till fredag, sedan på fredagen så kom de upp till mig här i Hopewell.
Jag hämtade dem runt 3 på eftermiddagen och sedan begav vi oss hemåt. Vi skulle nämligen bjuda min värdfamilj på middag och vin. Så när vi kom hem så började vi med att laga mat! Det blev färska kycklingfileér med rostade sötpotatisar, morötter, lök och vitlök i ugn tillsammans med sallad och tzatziki!!
Himmel och pankaka vad gott det var!! Mumsfillibabba!

Efter det så vart det läggdags med magen full med mat!

På lördagen gick vi upp tidigt för att bege oss in til NYC (jag skulle nämligen stanna med dem till på måndag då de skulle flyga hem).
Vi kom fram strax efter 12, gick till hotellet och lämpade av väskorna och sedan gick vi mot vår destination: Brooklyn Bridge!

Vi gick en bra bit och sedan var vi tvungna att gå in på en irländsk bar, det var ju trots allt S:t Patrick's Day helgen!, så vi stannade till där och tog ett glas vin och ett litet tilltugg.
Det var så varmt denna dag, 16 plusgrader och strålande sol och då måste man ju släcka törsten lite :)
Efter baren så fortsatte vi mot bron och vi hamnade i China Town, vilket är ett riktigt intressant ställa att besöka. Vi hittade en liten affär bara med kinesiska etiketter på allt så vi fick gissa oss fram vad det var, och 80 procent av allt som var i affären såg lite skumt ut. Men vi hittade lite saker till mamma och Camilla som de kunde ta hem till Sverige som inte finns där.

Efter det vart det ett till stopp innan vi kom dit vi egentligen skulle.
Vi var vid Union Square Park och där pågick det en s.k. Farmers Market, vilket betyder som det låter helt enkelt; De säljer egenodlad mat/vin/grönsaker/ost m.m. från olika farmar! mYcket mysigt att gå igenom den!

Nu! Har vi kommit fram! Inte så mycket folk som jag trodde att det skulle vara vilket var mycket skönt eftersom man har inte så mycket space att gå på. Det kommer även några cyklister som man måste se upp för, de cyklar i världens fart! Läskigt.
Vi gick och vi gick och vi gick och tillslut var vi framme i Brooklyn! Planen var att vi skulle käka sen lunch/tidig middag på ett ställe som heter Grimaldi's men kön sträckte sig runt kvarteret så vi sket i det och satte oss och tog ett glas vin på en annan italiensk restaurang istället!
När vi hade släckt törsten där så tog vi en taxi till en annan restaurang som heter Malaparte (som jag nämnt tidigare), det är också en italiensk restaurang som jag hittade av misstag, den ligger i West Village/Greenwich Village.
Jag tror att jag aldrig har ätit så god mat i hela mitt liv (förutom mormors och farmors och mammas mat såklart!)
Men vi tre satt och njöt av vår man samtidigt som man lyssnade till personalen som pratade italienska, mycket trevlig stämmning!
 Sedan vart det promenad tillbaka till hotellet.

På söndagen så vart det shopping för Camilla och mamma på Macy's och Victoria's Secret och lite annat. Men vi bara njöt av tiden tillsammans!
På måndagen var det ju S:t Patrick's Day, vilket är en dag där irländarna och resten av världen ser som en dag att dricka och äta men mest dricka alkohol!
Men det är en dag då det är en parad i NYC och en massa männsikor med grönt,vitt och orangea kläder, smink, skor, hår You name it. Vad som helst kunde man se där!
Så vi kunde ju inte riktigt vara sämre vi heller! Nä, så vi köpte också dekorationer att ha på huvet!
Mycket festligt!
Om vi skulle gå rint sådär i Sverige skulle vi bli bannlysta av alla för att vi ser så konstiga ut! Haha!
Så dagen till ära käkade vi lunch på en irländsk restaurang (Feile hette den) , det var himla mysig stämning med irländsk musik och paraden på tv och maten var helt underbar!! Så gott!

Sedan var det dags att bege sig till hotellet för att hämta väskorna och för mamma och Camilla att bege sig till flygplatsen...
Usch vad jobbigt det var! Varje gång samma sak. Det känns som att jag ska med dem hem men jag stannar ju faktiskt kvar.
Så hela tågresan hem, för mig, var i en enda grå dimma och grina gjorde jag som aldrig förr.
Men jag kommer se dem snart igen, så snart som i september faktiskt ! Då kommer PAPPA!!!! :D

Nu var det slut för denna gång!
Stay tuned!

Mamma tog några bilder hemma som jag fick!
Vår bakgård
Snödroppar!
Mer blommor!
Tussilago!
Munkholmen i Sigtuna!
Vårt älskade hus!
Mamma tog med sig såpbubblor till barnen!

Första anhalten på marknaden!
En man med ett piano

Detta armband fick jag av Camilla!
Camilla och Mamma
Fin utsikt över Hudson-sjön.
Broolklyn Bridge
Kärleksförklaringar på bron
Let me take a Selfie
NYC i Love u
Let US tke a selfie

Close up!
Welcome to Brooklyn
Skyline

Snipp snapp slut så var denna saga slut!